Friday, April 22

bismillahirrahmanirrahim.

selalu je kita nak berubah.dan berusaha ke arahnya. tapikan, pernah ke kita terfikir, apabila kita dah berubah, kita nak buat apa?

huh? apakah? buat apa, apa?

yela. matlamat kita adalah untuk berubah ke arah yang lebih baik ikut skema Allah n rasul. maka, bila dah capai matlamat tu, kita perlu tukar matlamat ke untuk capai matlamat lain?

oh.ntah. tak perlu kut..

eh?

pernah dengar tak yang asal perkataan manusia itu adalah dalam bahasa arabnya, an-nisyan, nun, sin, ya = lupa. jadi, memanglah fitrah manusia itu untuk lupa.

kaitannya?

senang je..lantaran lupa memang fitrah kita, maka tendency untuk terlupa matlamat kita tu saaangatlah tinggi..oleh sebab itulah, kita kena cari penawar bagi sifat pelupa kita ni..

dapat tangkap tak?

tak.

oklah. senangnya macam ni. kita ni, bila dah capai matlamat kita tu, tak mustahil untuk kita tercicir dan terpisah kembali daripada matlamat kita tu..kenapa? haa..sebab kita ni manusia lah,maka lupalah,lalailah dan sebagainya..
maka lagi, bila dah berjaya genggam matlamat kita tu, kita mesti berperang dengan penyakit kita tu..barulah boleh kekal berjaya..

perang pakai apa?

kalau ikut saya yang kritikal penyakit lupanya ni, saya sangat mencadangkan sejenis ubat ala-ala antibiotik ni..sangat mujarab dan tak mahal..murah je..

ubatnya adalah.. sahabat yang baik --> suasana yang baik--> kita pun terdorong dan terbentuk jadi baik = matlamat kita..

oh.nak cakap pasal kawan lagila ni..

tak ah

cakap pasal sahabat.

sebab ukhwah teras kegemilangan

No comments: