Tuesday, February 15

bismillahirrahmanirrahim.
lalala~

Berubahkah aku hanya bila ada sesuatu
Terus aku pulang pada sikap sebelum kuberubah
Hanya sekedar sesuatu tak berapa lama pun itu
Jarang kuterendap dalam sikap dimana kuberubah
Tuhan aku hanya manusia
Mudah berubah lagi dalam sekejap
Tuhan aku ingin berubah
Dan kubertahan dalam perubahanku
-edcoustic.berubah-
pokok nan sebatang tu dah lama tak dijenguk, diteliti..ntah masih hidup atau sudah layu terkulai.
kalau terkulai layu..
maknanya,                                                      
kena tanam pokok baru.mula balik dari asas. tak boleh nak selamatkan pokok lama tu sangat dah sebab tak perasan yang dari dulu lagi rupanya akar rapuh. maka, kena kuatkan akar. walau banyak dugaan tapi mesti kena cuba buat. siapa rasa perubahan tu senang dan mudah untuk kita serasikan? saya rasa ia sangatlah mencabar, lainlah kalau terer penyamaran macam salamender. Jadi, sebab itulah kan Allah janjikan pahala pada usahanya dan bukan hasilnya..kalau tak, adeh~




No comments: